Klachtenbemiddeling

Bemiddeling

Als Psychiatrisch Verzorgingstehuis zijn wij sterk begaan met de kwaliteit van de door ons geleverde zorgen en diensten. Onze medewerkers stellen alles in het werk om het verblijf en de begeleiding zo goed en zo aangenaam mogelijk te maken. We staan steeds open voor suggesties om onze werking te verbeteren.

Onder een klacht verstaan we een door de bewoner geformuleerde uiting van ongenoegen in verband met de opname, de zorg, de behandeling, de bejegening of het ontslag. Wij besteden veel aandacht aan het voorkomen van klachten. Dit door het geven van de nodige informatie en door de begeleiding zo veel mogelijk in overleg met de bewoner vorm te geven. Daarnaast hebben we een permanente waakzaamheid met betrekking tot opmerkingen en suggesties die kunnen leiden tot verbeteringen. Door zelf actief te polsen naar de tevredenheid van bewoners en naar de kwaliteit van de dienstverlening, kunnen we zaken detecteren die ons in staat stellen proactief bij te sturen.

Het meest recente verslag van de externe ombudsfunctie voor PVT Nieuwemeers is consulteerbaar via deze link.
Het meest recente verslag van de externe ombudsfunctie voor PVT Leilinde is consulteerbaar via deze link.

Interne ombudspersoon

Mevr. Cindy Renneboog (campus Nieuwemeers)
E-mail: cindy.renneboog@pcariadne.broedersvanliefde.be
Telefoon: 053/76.21.47.
Niet aanwezig op woensdag

Interne ombudspersoon

Mevr. Jessica De Smet (campus Leilinde)
E-mail: jessica.desmet@pcariadne.broedersvanliefde.be
Telefoon: 052/46.90.07.
Aanwezig in PVT Leilinde van maandag tot vrijdag: van 08.00 tot 16.00 uur.

Externe ombudspersoon

Mevr. Ninke Bautmans
E-mail: ninke.bautmans@oogg.be
Gsm: 0499/90.77.45.
Aanwezig in PVT campus Nieuwemeers: elke 1é maandag van de maand van 10u00 tot 11u00.
Aanwezig in PVT campus Leilinde  – Dendermonde: elke 1é maandag van de maand van 13u30 tot 14u30.